Alina Epîngeac, un interviu cu Ionuț Grama: „Thrill Me e un spectacol despre noi”
Alina Epîngeac: Despre ce e Thrill Me?
Ionuț Grama: E un spectacol despre cine suntem noi ca oameni, cu problemele noastre din trecut, cu felul în care ne raportăm unul la celălalt, în mijlocul unor relații pasionale, puternice – definitorii, chiar. După ani, sau la finalul vieții, fiecare constată că a avut acea relație care l-a definit. E mai puțin important că s-ar fi putut salva sau că s-ar fi putut retrage în orice punct. Unele relații devin atât de puternice și de greu de gestionat, încât logica nu mai face față sufletului. În acel moment, asemenea întâlniri te fac orb la tot ce înseamnă busolă etică, realitate; efectiv nu ai de ales și hrănești acel raport, chiar dacă știi că nu poate aduce nimic bun – în sensul general valabil. Dar pentru tine, acea relație este totul. (Alina Epîngeac, un interviu cu Ionuț Grama, Din culisele unui musical (I) – Thrill Me e un spectacol despre noi)
A.E.: E un spectacol pentru toată lumea?
I.G.: Niciun spectacol nu cred că e pentru toată lumea. Teatrele insistă să își vândă spectacolele la pachet. Se folosește formula “publicul nostru”. Oamenii pot asocia un spațiu cu un stil anume raportat la gust, la un profil estetic, dar e greu să asociezi teme anume unui teatru (dacă scoatem din ecuație puținele teatrele construite în jurul unei mișcări sau direcții clare). Ce face delicată prezentarea acestui spectacol e tocmai suma de ingrediente care aparent au toate șansele să nu prindă. E o poveste despre doi criminali, ceea ce îi poate îndepărta pe unii spectatori. E musical, un gen care nu are o răspândire prea mare la noi în țară. În plus, e un musical în doar două personaje, cu un pianist. Nu are acel efect spectaculos aparent cu care să îți capteze ochii. Pe mine tocmai asta m-a atras la el – e o poveste despre doi oameni acompaniată de o muzică scrisă special ca să îți arate ce e dincolo de ce fac personajele, care te ajută să înțelegi ce simt ele, e foarte intim. Necesită într-adevăr o disponibilitate din partea spectatorilor – să fie dispuși să se lase purtați într-o poveste cu atâta întunecime și cu atâta speranță. (Alina Epîngeac, un interviu cu Ionuț Grama, Din culisele unui musical (I) – Thrill Me e un spectacol despre noi)
Interviul complet pe: https://agenda.liternet.ro/articol/28051/Alina-Epingeac-Ionut-Grama/Din-culisele-unui-musical-I-Thrill-Me-e-un-spectacol-despre-noi.html